A.Vogel Blog
Valeriana officinalis

Ενδείξεις

  • Αϋπνία
  • ¶γχος, νευρικότητα
  • Υπερκινητικότητα
  • Σπασμοί εμμηνορυσίας
  • Κράμπες

Περιγραφή – τρόπος δράσης

Η Βαλεριάνα είναι ένα από τα πιο χρήσιμα χαλαρωτικά νευροτονωτικά που έχουμε στη διάθεση μας. Το γεγονός αυτό έχει αναγνωριστεί και από την ορθόδοξη ιατρική και περιλαμβάνεται σε πολλούς ιατρικούς κώδικες ως ηρεμιστικό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια για να μειώσει την ένταση και το άγχος την υπερδιέγερση και τις υστερικές καταστάσεις.

Είναι εξαιρετικά αποτελεσματική σαν βοήθημα για την αϋ̈πνία, συμβάλλοντας σε ένα ένα φυσικό θεραπευτικό ύπνο. Σαν αντισπασμωδικό βοηθά στην απαλλαγή από τις κράμπες και τον εντερικό κολικό και είναι επίσης χρήσιμη για τις κράμπες και τους πόνους της περιόδου. Σαν αναλγητικό ενδείκνυται όταν ο πόνος συνδέεται με ένταση (π.χ. πονοκέφαλοι).

Η βαλεριάνα έχει χρησιμοποιηθεί παραδοσιακά για διάφορες παθήσεις ήδη από την αρχαιότητα. Ο Διοσκουρίδης συνιστούσε τη βαλεριάνα για διαταραχές του πεπτικού, ναυτία, διαταραχές του ήπατος και παθήσεις του ουροποιητικού.

Η χρήση της βαλεριάνας στην αϋπνία και σε διαταραχές του νευρικού συστήματος είναι γνωστή εδώ και πολλούς αιώνες. Από τον 18ο αιώνα, αποτελούσε αποδεκτό ηρεμιστικό και επίσης χρησιμοποιούνταν σε νευρικές διαταραχές που σχετίζονται με προβλήματα του πεπτικού συστήματος.

Η ρίζα βαλεριάνας περιέχει συστατικά που περιλαμβάνουν αιθέρια έλαια τα οποία συνεργάζονται για να αναπτύξουν τις ηρεμιστικές ιδιότητες του βοτάνου. Ο κατευνασμός του νευρικού συστήματος ρυθμίζεται από αισθητήρες στον εγκέφαλο.

Σύμφωνα με εργαστηριακές μελέτες, η βαλεριάνα ίσως δεσμεύεται από αυτούς τους αισθητήρες ενεργώντας ηρεμιστικά. Έτσι ίσως εξηγείται και η αποτελεσματική αντιμετώπιση του άγχους.

Γενικά, η βαλεριάνα καθιστά τον ύπνο πιο ξεκούραστο καθώς και τη μετάβαση στον ύπνο ευκολότερη, αλλά δεν τείνει να αυξάνει το συνολικό χρόνο ύπνου.

Εκχύλισμα ρίζας βαλεριάνας ελεγχόμενης οργανικής καλλιέργειας θα βρείτε στο Dormeasan από την A.Vogel.

 
 
 
 
 

εκτύπωσηprint-icon