A.Vogel Blog
 

A.Vogel blog

Αισθάνεστε φούσκωμα; Μήπως είναι ορμονική η αιτία;

στις 15 Μαΐου 2018, A.Vogel, Εμμηνόπαυση, Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο, Στειρότητα

Αίσθημα φουσκώματος; Θα μπορούσαν να φταίνε οι ορμόνες;
Θα μπορούσαν οι γυναικείες ορμόνες να συμβάλλουν στο αίσθημα φουσκώματος;

Ο καθένας μπορεί να αισθάνεται φουσκωμένος, αλλά για τις κυρίες, είναι συχνά επαναλαμβανόμενο πρόβλημα. Παρακάτω θα διαβάσετε πώς οι ορμόνες μπορούν να είναι η ρίζα της αιτίας, για παράδειγμα ως αποτέλεσμα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου (PMS) ή της εμμηνόπαυσης, και τι μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε τον εαυτό σας.

Είτε πρόκειται για PMS, εγκυμοσύνη είτε για εμμηνόπαυση, αλλάζοντας οι ορμόνες μπορεί να προκαλέσουν όλεθρο στην πεπτική οδό. Ας εξηγήσουμε μερικά συνηθισμένα σενάρια όταν οι ορμόνες μπορούν να συμβάλλουν σε φούσκωμα:

Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο – PMS

Εάν διαπιστώσετε ότι τα συμπτώματα σας είναι πιο έντονα σε συγκεκριμένες ώρες του μήνα και φαίνεται να ακολουθούν συγκεκριμένα μοτίβα τότε θα μπορούσε να είναι μια ορμονική ανισορροπία ή το PMS  αιτία. Οι θηλυκές ορμόνες, οιστρογόνα και προγεστερόνη κυμαίνονται σε συγκεκριμένα πρότυπα κάθε μήνα για να ξεκινήσει η ωορρηξία. Ωστόσο, εάν αντιμετωπίζετε ορμονικές ανισορροπίες, αυτές οι ορμόνες θα μπορούσαν ενδεχομένως να δημιουργήσουν ενοχλητικά συμπτώματα που δεν αποτελούν μέρος του σχεδίου.

Εμμηνόπαυση

Οι περισσότερες γυναίκες έχουν επίγνωση της «αλλαγής» ή της προσέγγισης της επίμονης εμμηνόπαυσης όταν μπορεί να εμφανιστούν πολλάκλασικά συμπτώματα. Το φούσκωμα είναι ένα σύνηθες σύμπτωμα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και, δυστυχώς, συχνά στη ρίζα του προβλήματος, βρίσκονται οι ορμόνες.

Εγκυμοσύνη

Ακριβώς όπως και στην εμμηνόπαυση, έτσι και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι γεγονός, ότι θα έχουμε πολλές ορμονικές αλλαγές και ως εκ τούτου, κάποια συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν. Και συχνά το φούσκωμα είναι ένα από αυτά.

Ποιες ορμόνες βρίσκονται στη ρίζα της αιτίας;

PMS

Τόσο οι υποδοχείς οιστρογόνων όσο και προγεστερόνης ρυθμίζουν το μήκος του πεπτικού σωλήνα. Ανάλογα με το τι συμβαίνει με τις ορμόνες σε διαφορετικές χρονικές στιγμές του μήνα ή τον τρόπο ζωής, μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς διαφορετικά συμπτώματα καθώς οι παραπάνω υποδοχείς ενεργοποιηθούν (ή όχι). Αν παρατηρήσετε πρότυπα στην εμφάνιση των συμπτωμάτων σε μηνιαία βάση, τότε είναι πιθανό οι ορμόνες να βρίσκονται στη ρίζα της αιτίας. Ας αναλύσουμε μερικά πιθανά σενάρια:

Η προγεστερόνη είναι γνωστή ως «ηρεμιστική» γυναικεία ορμόνη. Ωστόσο, αν γίνει υπερβολικά δεσπόζουσα τότε μπορεί να επιβραδύνει τα πράγματα πάρα πολύ και μπορούμε να καταλήξουμε σε ένα υποτονικό έντερο. Μετά την ωορρηξία τα επίπεδα των οιστρογόνων μειώνονται γρήγορα και τα επίπεδα προγεστερόνης είναι υψηλότερα. Αυτό σημαίνει ότι στις δύο εβδομάδες πριν από την περίοδο μπορεί να παρατηρήσετε αίσθημα φουσκώματος και να διαπιστώσετε ότι πηγαίνετε στην τουαλέτα λιγότερο συχνά.

Στη συνέχεια, πλησιάζοντας στο τέλος του κύκλου σας, τα επίπεδα προγεστερόνης πέφτουν, πράγμα που ενεργοποιεί την περίοδό σας. Ωστόσο, με τα επίπεδα αυτής της ορμόνης να πέφτουν γρήγορα, η «ηρεμιστική» επιρροή κάνει συχνά τις γυναίκες να βιώσουν διάρροια κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Στις περισσότερες από τις περιπτώσεις αυτές, οι πιο ακανόνιστες κινήσεις του εντέρου μπορούν επίσης να συμβάλλουν στο αίσθημα φουσκώματος. Παρά το γεγονός ότι οι ορμόνες είναι η πιθανή αιτία όλων αυτών των προβλημάτων, εξακολουθούν να υπάρχουν μερικά βήματα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε να διαχειριστείτε τα συμπτώματα αυτά.

Εμμηνόπαυση

Κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης εμφανίζονται ορισμένα συμπτώματα ως αποτέλεσμα των διακυμάνσεων των ορμονών, αλλά στο σύνολό τους μειώνονται τα επίπεδα των οιστρογόνων, γεγονός που φαίνεται να είναι και ο κύριος ένοχος.

Τα χαμηλότερα επίπεδα οιστρογόνων μπορεί να είναι προβληματικά για διάφορους λόγους. Τα χαμηλά οιστρογόνα σημαίνουν ότι τα επίπεδα προγεστερόνης είναι υψηλότερα. Όπως και με τις νεότερες γυναίκες που αντιμετωπίζουν υποτονικό έντερο μέχρι την περίοδο, η υψηλή προγεστερόνη μπορεί να επιβραδύνει τα πράγματα. Καθώς το έντερο επιβραδύνεται, οι γυναίκες συχνά αισθάνονται αέρια που φυσικά συμβάλλουν στη φούσκωμα.

Είναι ενδιαφέρον ότι τα οιστρογόνα είναι επίσης σημαντικά για τη στήριξη της παραγωγής χολής από τη χοληδόχο κύστη. Η χολή συμβάλλει στην διέγερση της περίσταλσης στο έντερο, τις μοναδικές συσπάσεις που μοιάζουν με κύμα, οι οποίες κρατούν τα πάντα σε κίνηση. Έτσι, εάν η παραγωγή της χολής επιβραδύνεται λόγω χαμηλών οιστρογόνων, το έντερο θα το αισθάνεστε πολύ πιο φουσκωμένο.

Στη συνέχεια, καθώς τα επίπεδα των οιστρογόνων πέφτουν (και τα επίπεδα στρες αυξάνονται επίσης σε πολλές περιπτώσεις), η αύξηση βάρους γύρω από τη μέση είναι επίσης συχνό φαινόμενο στην εμμηνόπαυση.

Δυστυχώς, τα συμπτώματα λόγω χαμηλών οιστρογόνων μπορεί να εμφανιστούν και σε νεότερες γυναίκες, έτσι εάν αντιμετωπίζετε αργοπορημένες περιόδους, χαμηλή διάθεση και το προβληματικό δέρμα μαζί με το φούσκωμα τότε θα μπορούσε να αντιμετωπίζετε μια ελαφρά ορμονική ανισορροπία.

Εγκυμοσύνη

Οι ορμονικές αλλαγές που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δυστυχώς μπορούν επίσης να συμβάλλουν στην εμφάνιση αισθήματος φουσκώματος. Ωστόσο, όλα αυτά είναι φυσικά και πραγματικά προστατευτικά από την πλευρά του σώματός σας. Η επιβράδυνση του εντέρου σας συμβάλλει στη μεγιστοποίηση της απορρόφησης βασικών θρεπτικών συστατικών από τη διατροφή σας, προκειμένου να βοηθήσετε στην υποστήριξη της ανάπτυξης του μωρού σας.

Τι θα μπορούσατε να κάνετε στο σπίτι για να βοηθήσετε στη διαχείριση των συμπτωμάτων σας:
 
Πρώτα απ ‘όλα, ας ασχοληθούμε με την ανισορροπία των ορμονών! – ανάλογα με το τι ακριβώς συμβαίνει, διαφορετικά φυτικά σκευάσματα μπορεί να σας βοηθήσουν να κρατήσετε τα συμπτώματά σας υπό έλεγχο. Εάν τα συμπτώματά σας φαίνεται να εμφανίζονται ταυτόχρονα κάθε μήνα, τότε υποδηλώνει ότι οι ορμόνες σας είναι η αιτία. Εάν τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα του PMS, συμπεριλαμβανομένων των βαριών, επώδυνων περιόδων, ευαίσθητων μαστών με πόνο και μεταβολές στη διάθεση, τότε τα συμπτώματα φουσκώματος μπορεί να ανακουφιστείτε με λυγαριά (Vitex Agnus Castus).
Εάν επικρατούν ελαφρές σποραδικές περίοδοι ή αντιμετωπίζετε φούσκωμα και είστε λίγο πριν την εμμηνόπαυση, οι ισοφλαβόνες σόγιας μπορούν να σας βοηθήσουν να υποστηρίξετε τα επίπεδα οιστρογόνων σας. Εάν είστε έγκυος, δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για τις ορμονικές αλλαγές.
Αν και οι ορμόνες είναι πιθανό να βρίσκονται στη ρίζα της αιτίας σε πολλές περιπτώσεις, είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε την επιρροή που μπορεί να έχει και η διατροφή. Ορισμένες ορμονικές αλλαγές μπορεί να μας κάνουν να τείνουμε περισσότερο στο να κάνουμε φτωχές επιλογές, ειδικά αν νιώθουμε άβολα ή συναισθηματικά ευάλωτοι. Ορισμένα τρόφιμα μπορούν να μας κάνουν να αισθανόμαστε πιο φουσκωμένοι. Παρακολουθήστε τις μερίδες σας και αποφύγετε κάποιες επιλογές όπως ο αναψυκτικά ή η τσίχλες, καθώς συντελούν σε επιπλέον φούσκωμα. Εάν οι υδατάνθρακες και οι γλυκές απολαύσεις σας είναι κάτι που δεν μπορείτε να αποφύγετε, τότε επιλέξτε το Molkosan fruit για να στηρίξετε το μεταβολισμό των υδατανθράκων στο έντερο.
Εκτός από τη διατροφή, οι συνήθειες και ο τρόπος ζωής πρέπει επίσης να λαμβάνονται υπόψη – στοχεύετε να διατηρήσετε την καθημερινή πρόσληψη σε νερό για να αποφύγετε την αφυδάτωση, η οποία θα χειροτερέψουν συμπτώματα όπως την κατακράτηση νερού. Γνωρίζατε ότι η ήπια άσκηση μπορεί επίσης να βοηθήσει; Καμία δραστηριότητα δεν είναι ακραία, καθώς θα τονώσει το σώμα σας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ορμονικής αναταραχής, αλλά κάποια φυσική άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να διεγείρετε το πεπτικό σας σύστημα και να το κρατάτε σε κίνηση. Επιπλέον, η κίνηση θα βελτιώσει τη διάθεσή σας και την αυτοεκτίμησή σας.
Μεγιστοποιήστε την πρόσληψή σας σε μαγνήσιο – Το μαγνήσιο λειτουργεί ως μυοχαλαρωτικό, οπότε είναι το τέλειο συστατικό εάν αισθάνεστε φούσκωμα. Δεν μπορεί μόνο να βοηθήσει να χαλαρώσετε τις κράμπες περιόδου, αλλά μπορεί επίσης να βοηθήσει στη διαχείριση ενός υποτονικού εντέρου, συνιστώνται συχνά 200-400mg ημερήσιας λήψης μαγνησίου σε προεμμεινοπαυσιακές υναίκες ή γυναίκες επιρρεπείς σε PMS.

Προσθέστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία είναι σημειωμένα *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Veuillez introduire les charactères de cet

Read more:
Λάθη που κάνετε στον ύπνο και ξυπνάτε με πόνους!

Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικός είναι ένα καλός ύπνος. Μεγαλώνοντας, πηγαίνουμε για ύπνο σε λογικές ώρες για να κοιμηθούμε όσο περισσότερο...

Close