Ρευματοειδής αρθρίτιδα - Ο ρόλος της διατροφής και της στάσης του σώματος

Αυτοάνοσα | Μυοσκελετικό


Ρόζα Κατσιμπίνη, Φαρμακοποιός


23 Ιανουαρίου 2024

Μάθετε πώς μπορείτε να βελτιώσετε τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας με την  διατροφή και την στάση του σώματός σας.

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας είναι η διατροφή. Ορισμένα τρόφιμα συμβάλλουν στη δημιουργία της φλεγμονής ενώ άλλα μειώνουν τα συμπτώματα της. Επομένως είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ποιες τροφές μπορούν να βοηθήσουν και γιατί. Στο παρόν άρθρο εξετάζουμε τις τροφές που λειτουργούν πιο αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της φλεγμονής καθώς και ορισμένες πρακτικές συμβουλές αυτοβοήθειας.

Διατροφή και ρευματοειδής αρθρίτιδα

Μελέτες αναφέρουν πως διατροφή βασισμένη σε φρέσκα, μη επεξεργασμένα προϊόντα μπορεί να μειώσει την σοβαρότητα των συμπτωμάτων της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Εάν πάσχετε από ρευματοειδή αρθρίτιδα, θα επωφεληθείτε τρώγοντας:

1. Περισσότερα λιπαρά ψάρια όπως σκουμπρί, γαύρο, σολομό, τόνο ή λαμβάνοντας συμπληρώματα διατροφής με ω-3 λιπαρά οξέα.

Γιατί; Οι τροφές αυτές περιέχουν έλαια (ω-3 λιπαρά) τα οποία έχουν θετική επίδραση στον πόνο και τη φλεγμονή των μαλακών ιστών.

2. Περισσότερες σαρδέλες, πράσινα λαχανικά, βρώμη, αποξηραμένα φρούτα όπως σύκα, κολοκύθα, φασόλια και ηλιόσπορους.

Γιατί; Οι τροφές αυτές είναι πλούσιες σε μαγνήσιο και βοηθούν στην διασφάλιση της σωστής απορρόφησης του ασβεστίου. Τα πράσινα λαχανικά περιέχουν επίσης κάλιο, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αλκαλοποίηση του αίματος.

3. Περισσότερο ανανά, παπάγια, μάνγκο και γκουάβα.

Γιατί; Οι τροφές αυτές περιέχουν πεπτικά ένζυμα τα οποία εξισορροπούν την οξύτητα του στομάχου.

4. Molkosan

Γιατί; Αυτό το πρωτότυπο προϊόν της A.Vogel είναι εξαιρετικά ευεργετικό για την φυσιολογική λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Υποστηρίζει τα «καλά» φιλικά βακτήρια ενισχύοντας την διαδικασία της πέψης, το ανοσοποιητικό σύστημα και πολλές ακόμα λειτουργίες του οργανισμού.

Σωστή στάση σώματος και ρευματοειδής αρθρίτιδα

Η προσοχή στη στάση του σώματος μπορεί να βελτιώσει τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας ειδικά σε όσους υποφέρουν από μυϊκούς πόνους ή πόνο χαμηλά στην μέση. Οι παρακάτω συμβουλές προέρχονται από το βιβλίο ‘Life without Arthritis’ του Jan de Vries.

Η σωστή στάση του σώματος είναι πολύ σημαντική ακόμα και όταν καθόμαστε και μπορεί να αποτελέσει ένα φυσικό τρόπο αντίστασης στα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Για να διασφαλίσετε την διατήρηση της σωστής στάσης σώματος, ακολουθήστε τα παρακάτω:

- Κατά την οδήγηση τραβήξτε το κάθισμα μπροστά και κάμψτε τα γόνατά σας. Βεβαιωθείτε ότι τα γόνατα είναι ψηλότερα από τους γοφούς. Καθίστε σε ευθεία θέση και τοποθετήστε τα χέρια σας ψηλά στο τιμόνι.

- Βεβαιωθείτε ότι το κρεβάτι σας διαθέτει καλό και σταθερό στρώμα με κατάλληλη σκληρότητα.

- Το περπάτημα είναι εξαιρετική μορφή άσκησης ωστόσο βεβαιωθείτε ότι το σώμα σας είναι σταθερό όσο περπατάτε.

- Όταν σηκώνετε βάρος βεβαιωθείτε ότι η πλάτη σας παραμένει ίσια και σηκώστε κάμπτοντας τα γόνατα. Ποτέ μην σηκώνετε περισσότερο βάρος από όσο αντέχετε.

- Προσπαθήστε να κουβαλάτε το ίδιο βάρος σε κάθε χέρι όταν ψωνίζετε ή όταν ταξιδεύετε.

- Αναζητήστε ανακούφιση σε εναλλακτικές μορφές θεραπείας όπως το μασάζ, τη ρεφλεξολογία, την αρωματοθεραπεία, τα ατμόλουτρα, τα μπάνια, τη σάουνα, το τζακούζι.