A.Vogel Blog
 

A.Vogel blog

Στρες στη δουλειά: 6 τρόποι για να το καταπολεμήσετε

από Manolis Zavitsanos, στις 30 Σεπτεμβρίου 2019, A.Vogel, Άγχος, Υγεία του νευρικού συστήματος
άγχος, στρες

Το άγχος για την δουλειά μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία μας – πνευματική και σωματική. Πώς όμως μπορούμε να το καταπολεμήσουμε;

Το στρες στην δουλειά δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο. Όλοι αγχωνόμαστε λίγο-πολύ. Όταν, όμως, αυτό το άγχος ξεπεράσει τα όρια, προκαλεί ένα σωρό προβλήματα στην παραγωγικότητά μας, την ψυχολογική – ακόμα και την σωματική – υγεία μας. Πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε;

Σίγουρα, δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα πάντα στο εργασιακό μας περιβάλλον, μα αυτό δεν σημαίνει πως είμαστε ανήμποροι – ακόμα κι όταν βρισκόμαστε εγκλωβισμένοι σε μια δύσκολη κατάσταση. Η διαχείριση του εργασιακού στρες δεν έχει να κάνει με τεράστιες αλλαγές, παρά μόνο με την εστίαση στο ένα πράγμα που βρίσκεται πάντα υπό τον έλεγχό μας: ο ίδιος μας ο εαυτός. Ας δούμε, 5 τρόπους για να καταπολεμήσουμε το άγχος.

1. Αναγνωρίζουμε τα σημάδια του υπερβολικού στρες

Όταν νιώθουμε πως τα πράγματα στην δουλειά έχουν αρχίσει να γίνονται ανυπόφορα, χάνουμε την αυτοπεποίθησή μας, γινόμαστε ευέξαπτοι ή απομακρυνόμαστε. Αυτό μας κάνει λιγότερο παραγωγικούς, και κάνει την δουλειά να μην μας γεμίζει με τον ίδιο τρόπο. Αν αγνοήσετε αυτά τα σημάδια, θα ακολουθήσουν πολύ σημαντικότερα προβλήματα. Μερικά από αυτά τα σημάδια είναι: αισθήματα κατάθλιψης ή απάθειας, μειωμένο ενδιαφέρον για την δουλειά, προβλήματα στον ύπνο, κούραση και δυσκολία στην συγκέντρωση, πονοκέφαλοι, έλλειψη σεξουαλικού ενδιαφέροντος και στομαχικά προβλήματα.

2. Φροντίζουμε τον εαυτό μας

Όταν το εργασιακό άγχος μπαίνει εμπόδιο στο να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας ή στην προσωπική μας ζωή, ήρθε η ώρα να αναλάβουμε δράση. Αρχικά πρέπει να εστιάσουμε στην σωματική και ψυχική μας υγεία. Όταν καλύπτουμε τις ανάγκες μας, αυξάνονται και οι αντοχές μας στο στρες. Το να φροντίσουμε τον εαυτό μας δεν απαιτεί τεράστιες αλλαγές στον τρόπο ζωής. Ακόμα και τα πιο μικρά πράγματα μπορούν να μας φτιάξουν την διάθεση και να μας γεμίσουν ενέργεια. Αρκεί να κάνουμε τις θετικές αλλαγές μας βήμα-βήμα, και σύντομα θα παρατηρήσουμε πως τα επίπεδα άγχους μας έχουν μειωθεί σημαντικά. Η άσκηση, η βελτίωση της διατροφής και η προσπάθεια για καλύτερο ύπνο είναι ένα καλό ξεκίνημα. Επίσης, αν πολλές φορές γυρνάτε σπίτι και λέτε την φράση “Χρειάζομαι ένα ποτό”, φροντίστε να μην ξεπεράσετε το μέτρο.

3. Οργάνωση και προτεραιότητες

Η ικανότητα να κρατάμε τα πάντα γύρω μας υπό έλεγχο δεν περνάει απαρατήρητη, και μας κερδίζει πολλούς πόντους στο εργασιακό μας περιβάλλον. Μερικοί τρόποι για να το καταφέρουμε αυτό είναι οι εξής:

  • Ένα καλά οργανωμένο πρόγραμμα των δραστηριοτήτων και υποχρεώσεών μας, με ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικού χρόνου.
  • Μάθετε να ξεχωρίζετε ποιες υποχρεώσεις είναι ειλικρινά σημαντικές, και μην φορτώνετε το πρόγραμμά σας υπερβολικά.
  • Ξυπνάτε νωρίτερα το πρωί. Ακόμα κι αν φτάσετε στην δουλειά 10 λεπτά νωρίτερα, θα νιώσετε πως μπορείτε να διαχειριστείτε τις ευθύνες σας ευκολότερα.
  • Μην υποτιμάτε τα μικρά διαλείμματα. Ανά τακτά διαστήματα, κάντε μια μικρή βόλτα, ή απλά χαλαρώστε και καθαρίστε το μυαλό σας. Επίσης, την ώρα του φαγητού, προσπαθήστε να μην κάθεστε στο γραφείο – θα σας βοηθήσει να φορτίσετε καλύτερα τις μπαταρίες σας.

4. Βελτιώνουμε την συναισθηματική νοημοσύνη μας

Ακόμα και σε περιστάσεις που το στρες δεν μπορεί να αποφευχθεί, μπορούμε να διατηρήσουμε ένα σημαντικό μέρος από τον αυτοέλεγχό μας καταλαβαίνοντας πώς λειτουργεί η συναισθηματική νοημοσύνη. Συναισθηματική νοημοσύνη είναι η ικανότητα να διαχειριζόμαστε και να αξιοποιούμε τα συναισθήματά μας θετικά και παραγωγικά. Στον χώρο της δουλειάς, η συναισθηματική νοημοσύνη παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο με το IQ: όσο καλύτερα μπορούμε να επικοινωνούμε με τους συνεργάτες μας, να ξεπερνούμε τις διαφορές και να απαλύνουμε τις εντάσεις, τόσο καλύτερο περιβάλλον έχουμε για να εργαστούμε. Μην ξεχνάτε ποτέ την σημασία της μη λεκτικής επικοινωνίας και της γλώσσας του σώματος, καθώς και το πόσο καλό είναι να μπορείτε να αντιμετωπίζετε τις δυσκολίες με χιούμορ.

5. Κόβουμε τις κακές συνήθειες

Τίποτα δεν κάνει το εργασιακό άγχος χειρότερο από τις αρνητικές σκέψεις και συμπεριφορές. Αν σταματήσουμε αυτές τις συνήθειες που μας μετατρέπουν σε μια… χιονοστιβάδα αρνητικότητας, θα παρατηρήσουμε ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα απ’ ό,τι φαίνονται. Ορίστε μερικά πράγματα που μπορείτε να σκεφτείτε:

  • Η τελειομανία δεν οδηγεί πουθενά, απλά γιατί η τελειότητα δεν είναι ένα υπαρκτό concept. Συνεπώς, το να την κυνηγάμε μας φέρνει μόνο περιττό στρες. Όταν οι στόχοι που θέτουμε δεν είναι ρεαλιστικοί, είναι σαν να παγιδεύουμε τον εαυτό μας.
  • Οργανώστε τον χώρο σας. Αν στον χώρο εργασίας σας – και στο σπίτι σας – επικρατεί χαμός, θα ξοδεύετε περιττό χρόνο, και το άγχος σας θα μεγαλώνει όλο και περισσότερο.
  • Θετικές σκέψεις: αν πάντα σκέφτεστε τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει οτιδήποτε, χάνετε όλη την ενέργεια και το κίνητρό σας. Προσπαθήστε να σκέφτεστε πως όλα θα πάνε καλά και μην ξεχνάτε να δίνετε στον εαυτό σας τα εύσημα που του αξίζουν, ακόμα και για τις μικρές, καθημερινές νίκες.

πηγή: iatronet.gr

6. Βάλτε τη βρώμη στη διατροφή σας

Η βρώμη είναι ένα εξαιρετικό ίαμα για τα σπασμένα νεύρα. Η Βρώμη είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά – κυρίως βιταμίνες του συμπλέγματος Β – με αποτέλεσμα να είναι ένα από τα καλύτερα ιάματα για τη «θρέψη» του νευρικού συστήματος. Αυξάνει την ενέργεια και καταπολεμά το άγχος. Χάρη στις δυναμωτικές και χαλαρωτικές της ιδιότητες ανακουφίζει από την κατάθλιψη, το άγχος την υπερένταση, την αϋπνία και τη νευρική εξάντληση. Είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με τα περισσότερα άλλα νευροτονωτικά τόσο χαλαρωτικά όσο και διεγερτικά, οπότε ενισχύει ολόκληρο το νευρικό σύστημα.

στρες, άγχος

Φυτικό τονωτικό του νευρικού συστήματος

Βάμμα από φρέσκια βρώμη 100% βιολογικής καλλιέργειας

Κατάλληλο για:

  • ενίσχυση της φυσιολογικής λειτουργίας του νευρικού συστήματος
  • ενίσχυση της ευεξίας
  • ενίσχυση της φυσιολογικής ψυχολογικής λειτουργίας
  • μείωση της κόπωσης
  • αίσθηση ηρεμίας

Ζητήστε το από το φαρμακοποιό σας!

 

 

 

  • χωρίς γλουτένη
  • χωρίς λακτόζη
  • Μόνιμη σύνδεση
  • ετικέτες:

Προσθέστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία είναι σημειωμένα *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Veuillez introduire les charactères de cet

Read more:
7 μύθοι για τον ύπνο (ή την αϋπνία)

Η αϋπνία είναι ένα περίπλοκο είδος ύπνου που εξακολουθεί να παρερμηνεύεται από τους περισσότερους, γι 'αυτό και υπάρχει τόσο μεγάλη...

Close