A.Vogel Blog
 

A.Vogel blog

Σπασμένα νευρά: Ποιες τροφές πρέπει να καταναλώσεις και ποιες να αποφύγεις

από Manolis Zavitsanos, στις 21 Οκτωβρίου 2019, A.Vogel, Άγχος, Διατροφή, Ήπια κατάθλιψη, Υγεία του νευρικού συστήματος
νεύρα

Μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχουν τροφές που «στρεσάρουν» τον οργανισμό μας και άλλες που βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του.

Οι τροφές που μας στρεσάρουν

-Το αλκοόλ καταστέλλει το νευρικό σύστημα προκαλώντας αίσθηση χαλάρωσης αρχικά. Αλλά η συστηματική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να τελικά να προκαλέσει υπερδιέγερση του νευρικού συστήματος.

-H καφεΐνη αποτελεί μια διεγερτική ουσία για το νευρικό σύστημα και στα πλαίσια μιας φυσιολογικής πρόσληψης μπορεί να μας τονώσει και να βελτιώσει παραμέτρους της πνευματικής μας λειτουργίας όπως είναι η προσοχή. Η υπερβολική, ωστόσο, κατανάλωση καφεΐνης, ειδικότερα από άτομα που είναι πιο ευαίσθητα στην δράση της, μπορεί να οδηγήσει σε τρέμουλο, ταχυπαλμία και διαταραχές του ύπνου.

-Τρόφιμα πλούσια σε ζάχαρη, όπως διάφορα γλυκά (π.χ. κέικ, μπισκότα κ.ά.) και αναψυκτικά με ζάχαρη προκαλούν έντονες αυξομειώσεις στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα με αποτέλεσμα να βιώνουμε απότομη πτώση της ενέργειάς μας.

-Επεξεργασμένα τρόφιμα.

Τι να φας για να σου περάσουν τα νεύρα, η θλίψη, η νευρικότητα…

Όταν η ψυχή μας… θεραπεύεται από το στομάχι μας!

Αν νομίζεις ότι μόνο ο… έρωτας περνάει από το στομάχι, κάνεις λάθος! Επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν πως συγκεκριμένες τροφές επιδρούν στον εγκέφαλο και ο οργανισμός μας «θεραπεύει» αυτομάτως συγκεκριμένες αρνητικές καταστάσεις. Έτσι εξηγείται η ακατανίκητη επιθυμία σου για σοκολάτα όταν έχεις εξεταστική ή πρέπει να παραδώσεις ένα σημαντικό πρότζεκτ στη δουλειά. Γι’ αυτό και την έχουμε πρώτη στη λίστα μας!

1. Σοκολάτα/ στρες
Οι ειδικοί λένε πως η σοκολάτα -ιδίως η μαύρη- μειώνει τις ορμόνες του στρες, διώχνει τις κακές σκέψεις και μειώνει το αίσθημα της κούρασης!

2. Σπανάκι/κούραση
Κάτι ήξερε ο Ποπάυ! Με τόσο σπανάκι δεν ένιωθε κούραση ποτέ! Αν λοιπόν δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς και αισθάνεσαι ατονία, φάει μια σαλάτα με σπανάκι! Το φολικό οξύ που περιέχει βοηθάει τον οργανισμό να μειώσει τα επίπεδα ομοκυστεϊνης και θα νιώθεις γεμάτη ενέργεια.

3. Ξηροί καρποί με φρούτο/ νευρικότητα
Όποιος κι αν είναι ο λόγος που νιώθεις εκνευρισμό , η λύση βρίσκεται στο σωστό συνδυασμό τροφών! Όταν τρως υδατάνθρακες μαζί με πρωτεΐνη, επιβραδύνεται η διαδικασία της πέψης και κρατά τα επίπεδα του σακχάρου σταθερά. Αυτός ο συνδυασμός σε βοηθάει να διατηρείς την ηρεμία σου.

4. Πράσινο τσάι/ θυμός
Αν ο συνάδελφος από τη δουλειά, ο υπάλληλος στην τράπεζα ή το αγόρι σου σε έβγαλαν από τα ρούχα σου, πιες ένα πράσινο τσάι! Θα ηρεμήσεις αμέσως καθώς περιέχει θεανίνη, ένα αμινοξύ που έχει ήπια ηρεμιστική δράση και βοηθά στη συγκέντρωση.

5. Μανιτάρια/ λύπη
Σημαντική αιτία θλίψης είναι η έλλειψη βιταμίνης D, η οποία παράγει σεροτονίνη. Τα μανιτάρια είναι καλή πηγή βιταμίνης D και είναι και πολύ νόστιμα οπότε μπορείς να τα εντάξεις ακόμη και στο καθημερινό σου διατροφολόγιο.

6. Σολομός/αρνητικές σκέψεις
Αν το μυαλό σου βασανίζεται από καταθλιπτικές σκέψεις βγες μια βόλτα με την κολλητή σου στο εστιατόριο που σας αρέσει και απόλαυσε ένα πιάτο με σολομό. Είναι από τις πλουσιότερες πηγές Ω3 λιπαρών οξέων και η τακτική κατανάλωσή τους προλαμβάνει και θεραπεύει την κλινική κατάθλιψη και μειώνει το αίσθημα θυμού και ευερεθιστότητας.

Ορισμένα φυτά έχουν θεραπευτικές ιδιότητες, και μπορούν να μας χαλαρώσουν. Μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε με πολλούς τρόπους. Κάποια ως τσάι, κάποια ως αιθέρια έλαια για την επιδερμίδα μας, ακόμα και σε μορφή συμπληρώματος. Μερικά από αυτά είναι η βρώμη,ο βασιλικός, η λεβάντα, η πασιφλόρα, και το ginkgo biloba.

Η βρώμη έχει την ικανότητα να βελτιώνει τα επίπεδα ενέργειας και να αντιμετωπίζει το άγχος. Χάρη στις χαλαρωτικές και δυναμωτικές της ιδιότητες, συμβάλλει στην αντιμετώπιση του άγχους, της υπερέντασης, της αϋπνίας και της νευρικής εξάντλησης.

Πηγές: iatronet.gr, mag24.gr

στρες, άγχος, νεύρα

Φυτικό τονωτικό του νευρικού συστήματος
Βάμμα από φρέσκια βρώμη 100% βιολογικής καλλιέργειας

Κατάλληλο για:

  • ενίσχυση της φυσιολογικής λειτουργίας του νευρικού συστήματος

  • ενίσχυση της ευεξίας

  • ενίσχυση της φυσιολογικής ψυχολογικής λειτουργίας

  • μείωση της κόπωσης

  • αίσθηση ηρεμίας

 

Προσθέστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία είναι σημειωμένα *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Veuillez introduire les charactères de cet

Read more:
Βότανα κατά της ναυτίας

Στα συμπτώματα της ναυτίας, όπως όλοι μας γνωρίζουμε, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, διαταραχές του στομάχου, ζαλάδες, αίσθημα πνιγμού, τάση για εμετό...

Close