A.Vogel Blog
 

A.Vogel blog

Εξάψεις στην εμμηνόπαυση: Αίτια, συμπτώματα και αντιμετώπιση!

από Manolis Zavitsanos, στις 27 Μαρτίου 2019, A.Vogel
Εμμηνόπαυση

Εξάψεις

Οι εξάψεις είναι ίσως το πιο κοινό σύμπτωμα στις γυναίκες που μπαίνουν στην εμμηνόπαυση. Πρόκειται για ένα αίσθημα έντονης ζέστης σε όλο το σώμα, το οποίο μπορεί να διαρκέσει από 30 δευτερόλεπτα μέχρι και μερικά λεπτά κάθε φορά.

Η έντονη θερμότητα που νιώθει η γυναίκα ενίοτε συνοδεύεται από ερυθρότητα τους δέρματος, αυξημένους καρδιακούς παλμούς, εφίδρωση, πυρετό και αϋπνία.

Εάν οι εξάψεις ακολουθούνται από ρίγη, τότε αυτό προκαλείται από τον ιδρώτα στο δέρμα. Αυτή η ξαφνική, υπερβολική ζέστη μπορεί να εμφανίζεται σε τακτική βάση για μερικές γυναίκες, ενώ σε άλλες έρχεται σε ακανόνιστες/τυχαίες χρονικές στιγμές.

Αίτια

Η αιτία των εξάψεων σε γυναίκες στην εμμηνόπαυση είναι οι διακυμάνσεις των επιπέδων των οιστρογόνων. Αυτό κάνει τα αιμοφόρα αγγεία να διαστέλλονται, μια κατάσταση η οποία προκαλεί περισσότερο αίμα από το κανονικό να κινηθεί σε όλο το σώμα. Ως αποτέλεσμα της απροσδόκητης και απότομης αύξησης στην ποσότητα του αίματος που κυκλοφορεί στα αγγεία, έντονη θερμότητα παράγεται στο άνω ήμισυ του σώματος. Στη συνέχεια τα αιμοφόρα αγγεία που βρίσκονται κοντά στην επιφάνεια του δέρματος διαστέλλονται για να κρυώσουν και αυτό οδηγεί σε κοκκινίλες και ερυθρίαση στο δέρμα. Στο τέλος, το σώμα ιδρώνει στην προσπάθειά του να ρίξει την θερμοκρασία του.

Συμπτώματα

Οι εξάψεις είναι πολύ διακριτές και εμφανείς καταστάσεις στο σώμα και -όπως υποδηλώνει το όνομά τους- μια γυναίκα που έχει εξάψεις στην εμμηνόπαυση έχει αίσθηση ζεστασιάς (αυξημένη θερμοκρασία) που επικεντρώνεται στο άνω μέρος του σώματος και του πρόσωπου της. Αυτό το συναίσθημα ποικίλλει σε ένταση, αλλά για τις γυναίκες που πάσχουν από σοβαρές εξάψεις, η θερμότητα μπορεί να κάνει το σώμα να αισθάνεται σαν να «καίγεται». Αυτό ακολουθείται από μια ερυθρότητα στο πρόσωπο, το λαιμό και το στήθος, ενώ κάποιες φορές εμφανίζονται κοκκινίλες και κηλίδες. Πολύ συχνό σύμπτωμα είναι και η ταχυπαλμία. Η γυναίκα μπορεί τότε νιώσει ότι ιδρώνει υπερβολικά στο άνω μέρος του σώματός της.

 

Πώς θα αντιμετωπίσεις τις εξάψεις στην εμμηνόπαυση

1. Απόφυγε τα καρυκεύματα

Ιδιαίτερα τα καυτερά όπως tabasco, πιπέρι καγιέν, μουστάρδες και τα πικάντικα φαγητά.

2. Μείωσε το αλκοόλ

Έκτος από το γεγονός ότι λειτουργει ως τοξίνη που δρα στο συκώτι και τις ωοθήκες, χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία προκαλώντας διαστολή αυτών, αυξημένη ροή αίματος και εξάψεις.

3. Διατήρησε το σάκχαρό σου σταθερό

Οι αυξομειώσεις του επιδεινώνουν τις εξάψεις. Μην μένεις νηστική, απόφυγε τη ζάχαρη, το λευκό ψωμί και τα ζυμαρικά. Κάνε 4-5 γεύματα. Προτίμησε σιτηρά ολικής, ξηρούς καρπούς, πρωτεΐνη, ρύζι καστανό, βρώμη και φρούτα τα οποία θα σε χορτάσουν και θα διατηρήσουν το σάκχαρο σταθερό.

4. Κράτησε ημερολόγιο

Σημείωσε τις τροφές που κατανάλωσες πριν την εμφάνιση των εξάψεων ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να τις έχει προκαλέσει, ώστε να τα αποφύγεις την επόμενη φορά.

5. Κινήσου

Η καθημερινή σωματική δραστηριότητα βοηθάει πολύ. Δε χρειάζεται να κλείνεσαι στο γυμναστήριο. Περπάτησε, χόρεψε, ή βγάλε βόλτα τον σκύλο σου.

6. Χαλάρωση και σωστή ανάπαυση

Αντί να αγχωθείς πάρε βαθιές ανάσες από τη μύτη μετρώντας μέχρι το 3 και έκπνευσε από το στόμα μετρώντας μέχρι το 6. Είναι η λεγόμενη διαφραγματική αναπνοή, η οποία μειώνει τις εξάψεις έως και 50%. Επίσης μπορείς να κάνεις ασκήσεις γιόγκα, η οποία βασίζεται σε αυτές.

7. Νερό

Πίνε αρκετό νερό, κυρίως κρύο. Να έχεις μαζί σου κάποιο σπρέι νερού, υγρά μαντιλάκια ή αν είσαι στο σπίτι και έχεις ξεμείνει βάλε τους καρπούς σου κάτω από τρεχούμενο νερό βρύσης. Ακόμη και τα κατεψυγμένα πακέτα λαχανικών μπορούν να βοηθήσουν, τα οποία θα τα τοποθετήσεις στο πρόσωπο, στο εσωτερικό από τα μπράτσα, στους καρπούς και στο στήθος.

8. Μείωσε τους καφέδες

Αν δεν μπορείς, αντικατάστησέ τους με ντεκαφεϊνέ. Το ίδιο ισχύει και για τα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη, όπως το τσάι και τα αναψυκτικά. Προτίμησε φασκόμηλο, βανίλια και χαμομήλι που ηρεμεί.

Πηγή: Onmed.gr, missbloom.gr

Υπάρχει κάτι που μπορεί να με βοηθήσει?

Εμμηνόπαυση

Το A.Vogel Menoforce είναι 100% φυτικό συμπλήρωμα διατροφής που συμβάλει  στην ομαλή λειτουργία του γυναικείου οργανισμού κατά την περίοδο της εμμηνόπαυσης

Κατάλληλο για χρήση σε περιόδους έντονων ορμονικών μεταβολών όπως:

  • Εμμηνόπαυση
  • Προεμμηνόπαυση
  • Κλιμακτήριος με εφιδρώσεις
  • Εξάψεις
  • Αλλαγή της διάθεσης

Ιδιότητες*:

  • Συμβάλλει στα φυσιολογικά επίπεδα οιστρογόνων
  • Αντιοξειδωτικό
  • Ανανεωτικό

*Οι ιδιότητες που περιγράφονται παραπάνω αφορούν στην παραδοσιακή χρήση του βοτάνου

Ζητήστε το από τον φαρμακοποιό σας!

Προσθέστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία είναι σημειωμένα *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Veuillez introduire les charactères de cet

Read more:
Φάρμακο που ελαττώνει τη χοληστερόλη προκαλεί δερματικές λοιμώξεις

Μόλις 22 χρόνια μετά την κυκλοφορία ενός από τα πιο ευρέως συνταγογραφούμενα φάρμακα στον κόσμο για την μείωση της χοληστερίνης,...

Close