A.Vogel Blog
 

«Για το 80% των περιπτώσεων που αρρωσταινουμε υπαίτια είναι η έλλειψη γνώσης και κατανόησης των αναγκών του σώματος. Η τυφλή πίστη στην ιατρική δεν μπορεί να μας θεραπεύσει όταν δεν αισθανόμαστε υγιείς – πρέπει να επιστρέψουμε σε φυσικό τρόπο ζωής, αφού οι περισσότερες ασθένειες προκαλούνται από τον μη υγειή τρόπο ζωής και την κακή διατροφή.»

Το κείμενο αυτό προέρχεται από το βιβλίο του Alfred Vogel «Η Διατροφή ως θεραπευτικός παράγοντας» που εκδόθηκε το 1935. Ο πρωτοπόρος της Φυσικής Ιατρικής ήταν πεισμένος οτι εναρμονισμένος τρόπος ζωής με τη φύση σημαίνει διατροφή όσο το δυνατόν περισσότερο φυσική και υγιεινή. Αν τρώμε μόνο ανόθευτες τροφές δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για την πρόσληψη μη ισορροπημένων ποσοτήτων (είτε περισσότερες είτε λιγότερες) βιταμινών από τον οργανισμό μας. Συνήθιζε ο Alfred Vogel να λέει πως η φύση μας προσφέρει όλα τα απαραίτητα για έναν υγιή νου και ένα υγιές σώμα. Ακολουθούν οι 10 αρχές για τη διατροφή του Alfred Vogel, τις οποίες ανέπτυξε κατά τη διάρκεια της ζωής του.

1.  Είσθε αυτό που τρώτε! Το φαγητό θα πρέπει να είναι  απολαυστικό και καλό για την υγεία. Τα τρόφιμα πρέπει να είναι οργανικά και όσο το δυνατόν πιο φρέσκα και φυσικά γίνεται – τότε θα είναι εύγευστα και υγιεινά.

2.  Βασικά, σιγουρευτείτε ότι τα τρόφιμα που καταναλώνετε είναι όσο το δυνατόν πιο φυσικά και πλούσια σε ίνες, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Λίπη τα οποία προέρχονται από “καλά” φυτικά έλαια και ψάρια, που περιέχουν Ω λιπαρά οξέα συστήνονται.

3.  Φάτε αργά και μασήστε καλά.  (Καλά μασημένη τροφή είναι ήδη κατά το ήμισυ αφομειωμένη.)  Φάτε ελαφριά γεύματα το βράδυ - φυτικά πιάτα, σαλάτες, λεπτές σούπες και νωπούς καρπούς.

4.  Τα τρόφιμα πρέπει να είναι φρέσκα και υγιεινά προετοιμασμένα (όχι μαγειρεμμένα σε λίπος) για να διατηρήσουν τις πολύτιμες θρεπτικές τους ουσίες.  Τα καυτά πιάτα χάνουν μέρος των θρεπτικών ουσιών στο στάδιο του μαγειρέματος.  Δεν πρέπει ποτέ να τα ξαναζεσταίνουμε.  Τα έτοιμα ή προμαγειρεμένα προϊόντα πρέπει να αποφεύγονται. Όταν αυτό δεν είναι δυνατό, ελέγξτε την περιεκτικότητα σε βιταμίνες και σε μεταλλικά στοιχεία και επιλέξτε κάτι όπως τα παγωμένα ή τα κονσερβοποιημένα μπιζέλια.

5.  Αποκτείστε τη συνήθεια ενός περιπάτου μετά από κάθε γεύμα. Είναι καλό και για την πέψη και για την αναπνοή.

6.  Υιοθετείστε ημέρες νηστείας. Μεμονωμένες ή αν είναι δυνατό σε τακτική βάση ημέρες της εβδομάδας κατά τις οποίες καταναλώνετε μόνο χυμό, φρούτα, λαχανικά ή ρύζι είναι δυνατό να είναι ευεργετικές για το πεπτικό σας σύστημα.

7.  Πίνετε λιγότερο καφέ και αλκοόλ. Εγκαταλείψτε τη νικοτίνη. Οι ουσίες αυτές έχουν την τάση να ερεθίζουν όργανα όπως το στομάχι και τα έντερα.

8.  Κάντε τα γεύματα πιο ελκυστικά με τη χρήση βοτάνων, λαχανικών, βλαστών, σκόρδου, τριμμένου χρένου και χυμού λεμονιού. Το γεύμα θα πρέπει να είναι μια απολαυστική εμπειρία.

9.  Τρώτε με μέτρο. Ο Alfred Vogel πίστευε ότι θα μπορούσαμε να μειώσουμε την ποσότητα που τρώμε κατά 40% έως 50% και ακόμη και τότε να λαμβάνουμε όλη την τροφή που χρειαζόμαστε.

10.  Ο Alfred Vogel έζησε κυρίως ως χορτοφάγος και έτρωγε φυσική αλκαλική, πλήρη διατροφή με υψηλές αναλογίες σε ωμά τρόφιμα ακριβώς όπως οι άνθρωποι που ζουν σε αρμονία με τη φύση εξακολουθούν να κάνουν ακόμη και σήμερα.

Ο Alfred Vogel εξέφρασε τις σκέψεις του σχετικά με την υγιεινή διατροφή σε διάφορες χρονικές στιγμές και διαφορετικές εκδόσεις: στο βιβλίο του «Die Nahrung als Heilfaktor» («Η Διατροφή ως θεραπευτικός παράγοντας») (1935), στο κλασικό του έργο Der kleine Doktor (Η Φύση Ιατρός) (1952), καθώς επίσης και στο βιβλίο Die Leber reguliert die Gesundheit (Το ήπαρ – Ο Ρυθμιστής της Υγείας) (1960). Το περιοδικό «A. Vogel’s Gesundheits-Nachrichten» («Health News») παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις διατροφικές τάσεις σε τακτική βάση και μια νόστιμη συνταγή του Α. Vogel βρίσκεται σε κάθε τεύχος. Μέχρι σήμερα, οι εκδόσεις Alfred Vogel εξακολουθούν να είναι ίδιες και είναι δυνατό να βρεθούν και να αγοραστούν μέσω του Online Shop (γερμανικά).

εκτύπωσηprint-icon